מאמרים

ייפוי כוח מתמשך

internet-3484137_1920

דווקא בימים אלה, כשסכנת ההידבקות וחולי רובצים מעל כלל האוכלוסייה והאוכלוסייה הבוגרת בפרט, חשוב לעצור רגע, לעשות חושבים ולקבל החלטה מושכלת לביצוע מינוי אדם שיטפל בענייניכם במידה וחלילה תיקלעו למצב של נבצרות.

בהתאם להודעת האפוטרופוס הכללי, אשר מתאים את ההנחיות לימי מחלת הקורונה העולמית, ניתנה האפשרות לבצע את תהליך ייפוי הכוח המתמשך בשיחת וידאו עם עורך הדין המבצע, ללא צורך בפגישה אישית פנים מול פנים.

מהו בדיוק ייפוי כח מתמשך?

מדובר במסמך משפטי המאפשר לכל אדם בגיר (מעל גיל 18), לקבוע כיצד ועל ידי מי יטופלו ענייניו בעתיד כשלא יוכל לטפל בענייניו אלו בעצמו, וזאת בתנאי שבזמן החתימה מבין הוא את המשמעות, המטרות ותוצאותיו של  מתן ייפוי הכוח המתמשך.

במסגרת ייפוי הכוח המתמשך יכול הממנה  (אדם המעוניין במתן ייפוי הכוח) לקבוע את מיופה הכוח עליו הוא סומך, לטפל בענייניו.

בימים כתיקונם, טרם התפרצות המגיפה, האפוטרופוס הכללי קבע תקנות על-פיהן ניתן לערוך ייפוי כוח מתמשך. בהליך זה נדרשים מייפה הכוח והמיופה להיפגש ולקבוע את תנאי ייפוי הכוח הניתן, והכל בנוכחות עורך דין. כעת, כשמגפת הקורונה מעיבה על חיי כולנו, ובמיוחד על האוכלוסיות בסיכון, וביניהן גם האוכלוסייה המבוגרת, פגישות מסוג זה אינן יכולות להתקיים, על אף נחיצותן ההולכת ועולה. לכן האפוטרופוס הכללי התאים את כללי עריכת ייפוי כוח מתמשך למצב הנוכחי, ומאפשר לבצע את התהליך הזה בשיחת וידאו פשוטה עם עורך הדין. נקבעו כללים על פיהם יש לנהוג, בכדי לתקף את התהליך, וזאת בכדי להנגיש את השירות הניתן לכלל האוכלוסייה בהתקשרות עם עורך הדין.

בימים לא פשוטים אלה, כשהאוכלוסייה כולה מצויה במצב דחק, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה והמגיפה חובקת עולם, ללא הבדלי גיל, דת, גזע, מין ומגדר, כולם נדרשים לקבל החלטות קשות הקשורות לכלל ההיבטים הביו-פסיכו-סוציאליים בנושאי המשך החיים.

אחוז האבטלה עולה מידי יום. אחוז דורשי שירותי רפואה עולה מידי יום. אוכלוסיית הגיל השלישי זקוקה לתמיכה וסיוע רבים ככל הניתן, בכל רבדי החיים. במצב החדש, נדרשת האוכלוסייה הבוגרת לקבל החלטות הנוגעות בכלכלה, בריאות, רווחה ועוד, שבמצב הרגיל לא תמיד נדרשו לכך. המצב החדש מונע מפגשים משפחתיים וחברתיים, עסקים או הנאה. מחייה בבתי אבות, אשפוזים, הדרדרות במצב הפיזי והנפשי מעלים את הצורך במינוי אדם מיופה כוח, אשר ימשיך לדאוג לאינטרסים עליהם הוא מיופה בהתאם לרצונו של המייפה הכוח.

במידה וברצונך להיערך לעתיד ולהקנות שקט וביטחון לך וילדיך, ניתן לקיים באופן מיידי התייעצות משפטית עם עורך דין לייפויי כח מתמשך ולערוך מסמך מותאם שיענה על כל צרכיך האישיים.

ליצירת קשר ניתן להתקשר 074-7702266 או להשאיר פרטים מטה.

דילוג לתוכן